Los momentos más emocionantes del 2018

Los momentos más emocionantes del 2018

A punt de deixar enrere el 2018 per a endinsar-nos en un nou any de projectes, estrenes i noves produccions, volem fer un repàs de les fites que han esdevingut aquest últim any:

La Librería (The Bookshop), dirigida per Isabel Coixet i produïda per Diagonal Televisió, A contra corrent Films, Green Films AIE i la britànica ZephyrFilms, va estrenar l'any amb dos Premis Gaudí: Millor Música Original i Millor Direcció Artística  i tres Premis Goya: Millor Pel·lícula, Millor Direcció i Millor Guió Adaptat.

A aquests premis se li afegeixen les cinc medalles lliurades pel Cercle d'Escriptors Cinematogràfics (CEC): Millor Pel·lícula, Millor Direcció, Millor Guió Adaptat, Millor Fotografia i Millor Actor Secundari; el Premi Forqué Ex aequo a la Millor Pel·lícula de Ficció i a la Millor Adaptació Literària de la Fira del Llibre de Frankfurt. Va ser també la pel·lícula d'inauguració de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolid (Seminci) i va aconseguir col·locar-se en la seva setmana d'estrena entre les tres pel·lícules més taquilleres.

La Catedral del Mar, la adaptació del best-seller homònim d'Ildefons Falcones dirigida per Jordi Frades i produïda per Atresmedia Televisió en col·laboració amb Diagonal TV, La Catedral del Mar A.I.E. i Televisió de Catalunya (a més d'amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya), no s'ha quedat enrere en el seu recorregut durant aquest any. Es va estrenar com a líder absolut amb prop de 3,9 milions d'espectadors i un 22,8% de share, concloent en la seva final amb un marcat lideratge tant d'audiència en prime time com en diferit coronant-la com la Sèrie Espanyola més vista del 2018 segons fonts oficials d'Atresmedia i en els primers llocs de les Sèries Més Populars de Netflix Llatinoamèrica del 2018.

La minisèrie de ficció també ha collit Premis com El Premi Líber deLa Federació de Gremis d'Editors d'Espanya (FGEE) a la millor adaptació audiovisual d'una obra literària que va recollir Rodolf Sirera, el responsable de la seva adaptació juntament amb Antonio Onetti i Sergio Barrejón i el Premis IRIS 2018 a Millor Producció, que va ser rebut per Jaume Banacolocha i Joan Bas, productors de la sèrie.

La sèrie de les sobretaules Amar Es Para Siempre dirigida per Eduardo Casanova i produïda per Atresmedia amb la col·laboració de Diagonal TV, ha complert 1.500 capítols com la sèrie diària més vista del 2018,  segons dades d'Atresmedia, amb una audiència mitjana de  1,4 milions d'espectadors i una quota de el 12,6%.

Diagonal TV arrenca aquest 2019 amb nous projectes, noves produccions i l'esperada estrena del nou prime time d'Antena3 Matadero, dirigida per Jordi Frades.

Newsletter
Diagonal TV

Subscriu-te i rep les últimes notícies de Diagonal TV

Segueix-nos a Instagram @diagonaltelevisio